Vadå drama?

Hej! 
Efter en liten helg så skriver jag här igen. Det var väll lite konstigt förra inlägget men det är ju inte så enkelt alla gånger som 20 åring snart 21 (på söndag faktist) att veta vad man vill i livet vem man vill vara i livet vilka mål man har i livet. vårterminen 2011 när jag skulle ta studenten så var jag så bestämd med mitt liv om vad jag ska göra med mitt liv jag var redo att liksom bli vuxen men jag skulle bli socionom eller i allafall gå sociologiprogrammet på LTU. 
jag var så glad för att jag skulle bli klar 2014 och ha hela livet framför mig, men så började jag sommar jobba innom äldrevården och märkte att det skulle nästan vara roligare att bli sjuksköterska att hjälpa dom som är sjuka som inte klara sig själva Och alla som jag träffade människor som var i min ålder som jobbade och "brann" för samma sak jag hade aldrig varit med om det förut. på en sommar så ändrade jag mig och bestämde jag mig att jaglä sa Matte B som det hette då och Nk B. läsa halva matte B kursen på gymnasiet men hoppade av då jag aldrig fick någon själv på jag har dyslexi.Sedan i slutet av sommaren så bestämde jag mig från ingen stans att inte plugga utan jobba ett år vilket jag både ågrar och inte ågrar. under detta år så har jag gått och tänkt på olika yrken det ändrades för varje dag nästan och gör mig galen... haha.
 
på vårterminen 2012 så läse jag en universitetskur socialrätt som lät så intresant men den var fruktansvärt svår för mig och det var då jag kännde att juridik inte alls var min grej.. och  nu har jag tappat bort med helt i vad jag skulle skriva .... hur som haver eller kort och gott haha jag vet inte mycket jag drivit min mamma till vansinne av att byta yrke hela tiden att aldrig betsämma sig vad man värkligen ska bli kan nog skriva en lista haha så får ni se!
 
Socionom
Polis
frisör
egenföretagare
sjuksköterska
lokförare 
lastilchafför
förskolelärare 
Historielärare 
musiklärare 
mäklare 
ädelstenstekniker 
 
Nu kanske ni tycker ni tycker att det blev ett jäkla tjat om detta men varför inte ta upp det jag är någ inte den ända som känner såhär? hoppas jag i allafall haha. Jag har varit så otroligt dålig på att hålla mina planer och det är nog derför jag sitter här i dag! Jag tror jag behöver lite mer struktur i mitt liv. det försvan som när jag gick ut gymnasiet. nu är det bara att ta tummen ur röva och köra! kanske säga till sig själv you go girl! inget är ju omöjligt alla  har dåliga dagar då dom bara vill krypa under jorden bara stanna en stund då tiden åker i väg som en jäkla ångvält eller nå. 
 
Man får inte glömma att andas och att alla gör misstag precis alla! även fast det är svårt att tro det. Nu måste jag fortsätta med min skola har mycket kvar med det är så svår att lära sig det jag håller på med! men men! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Förstår vad du menar om beslutsångest, däremot kommer du lyckas jätte bra om du blir sjuksköterska, eller vad du nu bestämmer dig för o bli<3

2013-05-18 @ 09:38:52
URL: http://johannalampinen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0