En läsarfråga

Jag fick en rolig läsarfråga från någon av er som följer denna blogg! 
Okey detta kommer bli ett låångt inlägg! 
Jag är inget proffs ska jag säga men jag tycker det är kul med gammla saker specietl från början av
1930-talet till 1960 talet. 
men självkart så köper jag saker som faller mig i smaken. 
men tips som jag kan ge är att kolla på myrorna kupan(rödakorset)
tradera eller blocket, eller er mormor och morfar 
farmor och farfar. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Men nu tänkte jag ta detta med skolplanscher
 
Sen så kan det vara ganska svårt att hitta dessa planscher tycker jag i allafall! 
Ett av mina små tips är att gå in på dessa små anikaffärer, kolla även blocket!
tradera finns ju också men det blir offta en liten kamp om priset.
plancherna ligger mellan 200 till 1000 kr beroende på skick och motiv.
köp häldre en plansch med metallhörn! 
---------------------------------------------------------------------------------------
 
Nu några av mina favorit fynd!
En 50 tals lampa med 2 armar, dom brukar ha 3.
denna hittade jag på blocket. 
 
Jaa det är val som mitt nyaste köp om man säger så. 
nu fick ni en kanske lite susning haha . 
men det är bara att köpa det man tycker är fint och att alltid titta runt och hålla ögonen öppna!
och våga fråga och vara nyfiken! 
 
 , 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0